Inzerce

BMI kalkulačka - výpočet BMI

Je Vaše hmotnost normální nebo už ne? Nejčastěji používaným kritériem k hodnocení tělesné hmotnosti je tzv. index tělesné hmotnosti - BMI (body mass index).

Výpočet BMI si můžete stáhnout také jako aplikaci do mobilu, a to:

ANDROID: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.getone.zdraveomlazeni.bmi

WINDOWS: https://www.microsoft.com/cs-cz/store/apps/bmi-vypocet/9nblggh6j134

APPLE: https://itunes.apple.com/cz/app/vypocet-bmi/id1028994899?l=cs&mt=8

Tělesná hmotnost a její hodnocení

Ani tento způsob hodnocení však není ideální, údaje mohou být nepřesné. Do komplexního hodnocení je vhodné zahrnout i další paramentry, jako je pohlaví, věk, objem svalů, typ postavy a celkový životní styl. Pro správné posouzení je dobré se poradit s odborníkem. Fyziologicky mají ženy vyšší hodnoty celkového tělesného tuku. S věkem podíl tuku v těle stoupá, zatímco zastoupení svalové hmoty se snižuje. Doporučené množství tuku u ženy nad 40 let jet do 30%. Při stejném BMI je metabolické riziko vyšší u žen a u menších osob. Toto kritérium se tedy nepoužívá pouze ke stanovení stupně obezity, ale i k určení zdravotních rizik a životní prognózy. Aktivní sportující žena má i přes vyšší hodnotu BMI mnohem menší riziko vzniku zdravotních komplikací než žena s minimální pohybovou aktivitou a BMI nižším. To nesouvisí pouze s celkovým množstvím tuku, ale především s jeho distribucí v organizmu a rozlišením typu obezity podle toho, v jakých částech těla dochází k ukládání tuku, a to na tzv. typ jablko (androidní) a typ hruška (gynoidní).

Typ jablko a typ hruška

Obrázek: Androidní (jablko) a gynoidní (hruška) typ ukládání tělesného tuku.

U typu jablka dochází k převaze viscerálního tuku a u typu hruška převažuje tuk podkožní. Vyšší nebezpečí vzniku komplikací souvisí s množstvím viscerálního neboli abdominálního tuku. K posouzení množství tuku v oblasti břicha lze použít velmi jednoduchou metodu - prosté změření obvodu pasu, u kterého riziko stoupá při více než 80 cm. Naším cílem by mělo být dosažení optimální tělesné hmotnosti - takové, která je spojena s miminálními zdravotními riziky, a to na hodnotu BMI 20-22, nad hodnotou 25 zdravotní rizika významně stoupají.

Je moje hmotnost normální nebo už ne?

Výpočet BMI - znáte ten svůj? Vypočtěte si jej s naší BMI kalkulačkou!

Kategorie BMI jsou zjednodušeným modelem, které nám pomáhají se zorientovat v naší tělesné hmotnosti.
Body Mass Index (BMI) udává méně přesné údaje zejména u dětí, starších lidí a aktivních sportovců. Přesnější posouzení tělesné váhy než kalkulačka BMI může provést odborník, který zahrne i další parametry: např. pohlaví, věk, objem svalů, typ postavy a celkový životní styl.

kg
cm
  • BMI

    Tak do tohoto výpočtu jsem se pustila poprvé a jsem spokojena :)

    kendyna  |  06. 08. 2015, 12:45  |  Reagovat  |  URL příspěvku

Zatím nejsou vloženy žádné příspěvky

Zatím nejsou vloženy žádné příspěvky

Zatím nejsou vloženy žádné příspěvky

Související články

Kůže je důležitý orgán, který je třeba chránit a starat se o něj. Celé Vaše tělo je oblečeno do kůže. Plocha, která pokrývá člověka je u dospělého jedince cca 1,5-2m2. Podle toho jak moc jste vyrostli do výšky a šířky. Kůže roste s vámi. A je to nejlepší ochranný val proti vnějšímu světu. 

V minulém článku jsme se zabývali játry. Další orgán, který si nejen po Vánocích zaslouží naši pozornost, jsou ledviny. I ony tvoří životně důležitou součást našeho těla. Ačkoliv je to orgán párový a dá se žít i s jednou ledvinou, tak je zapotřebí si je chránit. 

Po Vánocích si někteří optimističtí jedinci dávají do nového roku různá předsevzetí. Často zde zazní: Co bych mohl udělat dobrého pro své zdraví? Ale přiznejme si, jak se ke svému tělu chováme během roku. Dnes bychom se mohli zaměřit na orgán, který je uložen pod bránicí, a má více funkcí než vrchní velitel české armády. Jsou to naše játra.

O úloze snídaně se toho napsalo mnohé. Podle všeobecně známého přísloví „Snídej jako král, obědvej jako rádce a večeř jako chuďas“, to vypadá, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Pravdou je, že není jídlo důležitější a méně či více důležité.  Podstatné je také kolik a co jíme. 

Nahoru
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace