Inzerce

Zdravé hubnutí aneb jak Naďa trvale zhubla do plavek

Je zajímavé, jak na nás všechny life i nelifestylové časopisy hrnou na jaře nejrůznější diety, hubnutí do plavek, jak hubnout apod.

Nadino hubnutí

Ještě zajímavější je podívat se, co je nejčastěji hledáno v souvislosti s jídelníčkem a hubnutím. Jsou to nejrůznější typy mnohdy pochybných diet, které se šíří rychlostí blesku, na rozdíl od doporučení, které se oproti nim nevzpouzejí zdravému rozumu. Frčí nejrůznější diety s přivlastňovacím jménem, počet dní u nich se objevuje od 7 do 28 dní. A kdopak je asi vyhledává? Jsou to ti, kteří za svého současného stavu mysli mohou trvale zhubnout? Splňují 3 podmínky trvalého, zdravého hubnutí?

Hlavními podmínkami Zdravého hubnutí jsou:

  • Za prvé nehubnu, ale ozdravuji si svůj vlastní životní styl.
  • Za druhé je nezbytná sebekázeň, alespoň v prvních měsících.
  • Za třetí: bez pohybu to nejde, jídelníček to nezachrání.

„To si zase někdo něco vymyslel,“ říkáte si?

Bohužel nevymyslel. Opakovaně to potvrzuje praxe. Průkopníkem jsem se stala osobně v knize Žena po 40. Není tam žádná Martincové nebo Eliášové dieta. Jsou tam popsána dosud vědecky ověřená pravidla životního stylu, ze kterých jsem si doslova vyzobala, co se mně hodilo nejvíce. Ale o tom psát nechci. Koho ostatně zajímají 4 shozená kila u celkem štíhlého člověka.

Naďa měla cíl: 10 kg zhubnout, sexy postavu, zdravý jídelníček

Hlavní postavou tohoto textu bude Naďa alias holka Bolka, která se rozhodla s terapeutkami na mailu – nutriční a fyzioterapeutkou - zhubnout přebytečných 10 kilo, hlavně pak ozdravit svůj životní styl a co nejvíce – zformovat kily zdeformovanou postavu.

Naďa hubla zdravě s pomocí nutriční terapeutky a fyzioterapeutky ONLINE.“

Výsledek byl fenomenální. Nejen 10 kilo dole, pozvolná, ale trvalá změna jak váhy, tak jídelníčku, ale také krásně zformovaná postava. Nikdy bych nevěřila, že taková ta písmena postav: X, Y, A alias hruška jsou měnitelné životním stylem. Skutečně. Nadina postava hrušky naznala za 4 měsíce změny do tvaru nejlépe vypadajícího a nejsnáze oblékatelného tvaru postavy X.

Jak a proč Naďa začala hubnout?

Jako každoročně jsme na www.babyonline.cz vyhlásili program Hubneme s BOL. Tentokrát ovšem ne obyčejný, ale za dohledu terapeutek a speciální digitální osobní váhy. Po chvíli váhání mně napsala mail Naďule1, že by do toho šla, proč?

"Do hubnutí s BOL jsem se přihlásila hlavně proto, že nemůžu najít motivaci. Vím, že když budu muset někomu odevzdávat výsledky, tak to bude ten můj pomyslný bič a já se dokážu zase donutit cvičit. Ono mě to cvičení i hrozně bavilo, ale teď nějak nemám ten správný impuls. Bývám unavená a chybí mi potřebná energie. Přitom vím, že cvičení mě nabíjí, takže je to fakt jen o tom se dokopat."

Potřebuji nad sebou kontrolu. Někoho, komu budu odevzdávat výsledky.“

"Minulou zimu jsem se rozhodla, že je potřeba něco udělat s přibývajícími kily. To jsem při stoupnutí na váhu zjistila, že vážím 87 kg. Při výšce 170 cm to bylo opravdu moc, až jsem se zhrozila. Začala jsem tedy zdravěji jíst a pravidelně cvičit. To mi vydrželo až do dovolené v červnu a podařilo se mi, celkem bez potíží, shodit 10 kg. Bohužel po dovolené už jsem se ke cvičení nevrátila – nebyl čas, bylo moc horko… no prostě výmluvu jsem si vždycky našla."

Naďa při výšce 170 cm vážila 97 kg. Sama pak zhubla na váhu 79 kg, více to již nešlo. Ráda by shodila ještě dalších 10 kg.“

"Prázdniny jsou každý rok gastronomicky náročné....

...Chtěla bych shodit ještě dalších 10 kg. Abych se tak dostala dle BMI na normální váhu. Ale víc než na kilogramech mi záleží na formování postavy – potřebovala bych se zbavit břicha (netrvám na pekáči buchet, ale taky tam nechci mít pneumatiku), kdyby byla nějaká rada, jak se zbavit faldíků na zádech, tak bych to uvítala. No a pak stehna. Jakmile jsem přestala cvičit, hned se to projevilo."

Jak probíhalo Nadino zdravé hubnutí?

1. Naďa pochopila význam vyvážené stravy, tedy  jak zdravě jíst podle doporučení nutriční terapeutky Mgr. Jany Eliášové: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/vyvazena-strava. Naučila se vytvářet vyvážené jídelníčky, nepodhodnocovat energetický příjem, jíst pestře, množství již odhadne bez vážení. Ostatně přečtěte si, co Naďa uvedla po ukončení seriálu Hubnutí s BOL? „Pořád se snažím dodržovat schéma vyvážené stravy. Jím daleko víc ryb, než dřív, protože jsem si je velmi oblíbila. A pořídila jsem si nového pomocníka do kuchyně – parní hrnec. Musím se přiznat, že mě nadchl. Jídlo má daleko výraznější chuť než při jiné tepelné úpravě a já jsem díky tomu zahrnula do jídelníčku i takové potraviny, které jsem dřív jedla sporadicky. K obědu tak střídám zeleninový salát ze syrové zeleniny a zeleninové směsi připravované v páře (mrkev, hrášek, zelené lusky, růžičkovou kapustu a podobně)."

Naďa měla ze své cesty ke zdraví opravdovou radost. Přinesla jí zpestření stravy a vyvážený jídelníček, který již nehodlá opustit.“

"Rovněž jsem se snažila zařadit do jídelníčku potraviny nové – oblíbila jsem si bulgur a více jím i červenou čočku. Není nad to, když člověk najde rychlý a jednoduchý recept na přípravu jídla. Začala jsem také jíst jogurty. Ne teda nějak hodně, ale oproti dřívějšku, kdy jsem je nemohla pozřít, je to velká změna. Dělám si jogurtovou zálivku na salát (bílý jogurt, špetka soli, bylinky a trochu olivového oleje). Zálibu jsem našla i v červené řepě, ze které si připravuji salát (200 g syrové řepy, 2 jablka, citronová šťáva, bílý jogurt). To množství mám zhruba na tři až čtyři svačiny. Na druhou stranu ovšem musím přiznat, že díky tomu, že váha neustále klesá (i když už ne tak rapidně), jsem daleko víc ochotná zhřešit. Takže například, když jsme byli s kamarády v pizzerii, nevybrala jsem si k obědu salát, ale dala jsem si se všemi pizzu. I když je pravda, že rozhodně jsem jí snědla daleko méně než dřív. Jestli jsem se totiž něco při Hubnutí naučila, pak je to nepřejídat se.“

2. Našla opět chuť do cvičení a sportu. Ve formování postavy hodlá Naďa pokračovat i po ukončení Hubnutí.

I na cvičení si najde každý den minimálně 20 minut.“

3. Cítí se nabitá energií, má radost nejen ze zhubnutých kil (10 kg), ale i vytvarované postavy. Posuďte sami průběh celého zdravého hubnutí Nadi:
Údaje/kontrola Říjen 2014 Listopad 2014 Leden 2015 Březen 2015
Váha 79 75,1 72,9 69,3
Výška 170 170 170 170
Pas 85 82 76 70
Boky 99 98 95 92
BMI 27 26 25,3 24

Výsledek Nadina Zdravého hubnutí? Naďa má mínus 9,7 kg!

Naďa dosáhla svého cíle shodit 10 kg, zhubla tuk a nabrala svaly, má zformovanou postavu. Je to úžasný výsledek, ke kterému moc blahopřejeme!

Jak Naďa ví, že zhubla tuk?

Po celou dobu používala právě speciální digitální osobní váhu Tanita, která ukazuje: 

    Datum/čas Datum/čas Datum/čas Datum/čas
Funkce  

28/10
8:00

30/11
8:00

1/1
8:00

10/3
15:30

procento tuku Procento tělesného tuku je množství tělesného tuku v poměru k tělesné hmotnosti. 36,9 34,6 32,9 27,4
tělesná hmotnost Tělesná hmotnost 78,5 75,1 72,9 69,3
procento vody Procento celkové tělesné vody je celkové množství tekutiny v lidském těle vyjádřené jako procentní podíl její celkové hmotnosti. Hladina vody v těle přirozeně kolísá během dne a noci. Průměrné hodnoty: Ženy: 45–60 % Muži: 50–65 % 44,9 46,3 47,5 51,2
viscerální tuk Hodnota útrobního (viscerálního) tuku ukazuje množství útrobního tuku v těle. Útrobní tuk je tuk v břišní dutině, který obklopuje vnitřní orgány. Udržování jeho množství na přípustné hodnotě pomáhá snižovat riziko srdečních chorob, vysokého krevního tlaku, diabetu 2. typu 5,5 5,0 4,5 3,0
svalová hmota Svalová hmota ukazuje hmotnost svalů v těle. Jak se vaše svalová hmota zvyšuje, vaše energetická  spotřeba se zvyšuje a pomáhá snížit přebytek tělesného tuku a zhubnout zdravým způsobem. 47,0 46,6 47,5 48,2
somatotyp Somatotyp. Tato funkce porovnává množství tělesného tuku a svalovou hmotu v těle. Při zvýšené aktivitě se sníží množství tělesného tuku. I když se hmotnost nemění, může se měnit svalová hmota či podíl tělesného tuku, což zlepšuje zdravotní stav a snižuje riziko některých onemocnění. 1 - trochu obézní, 2 - středně obézní, 3 - hodně obézní, 4 - málo pohybu, málo svalů a průměrné % tělesného tuku, 5 - standard, průměrné svaly a průměrné % tělesného tuku, 6 - hodně svalnatý a průměrné % tělesného tuku (sportovec)
7 - hubený, málo svalů a málo tuku, 8 - hubený a svalnatý (sportovec), 9 - hodně svalnatý (sportovec)
2 2 5 5
kostní hmota Kostní hmota ukazuje hmotnost kostí v těle (úroveň kostních minerálů, množství kalcia a ostatních minerálů). Výzkumy prokázaly, že cvičení a tím rozvoj kostní tkáně pomáhá k vývinu silnějších a zdravějších kostí. Protože struktura kostí se nemění v krátkém časovém úseku, je důležité dlouhodobě rozvíjet a udržovat zdravé kosti vyváženou stravou a pravidelnou dostatečnou tělesnou aktivitou.  2,5 2,5 2,5 2,6
denní příjem kalorií Denní příjem kalorií je odhad toho, kolik kalorií můžete spotřebovat během příštích 24 hodin pro udržení aktuální hmotnosti. 1516 1494 1512 1512

Váha Tanita je moje kamarádka. Nebýt jí, nevím, že stále "shazuji" tuk, i když je váha stejná.“

„Na závěr bych se s Vámi chtěla podělit o zkušenosti s osobní analytickou váhou. Upřímně musím říct, že jsem na začátku úplně nechápala, k čemu všechna ta čísla jsou. Důležité pro mě bylo, kolik vážím. A taky mě ta váha hned na začátku pěkně naštvala, když mi spočítala metabolický věk na 49 let!!!

Jenže postupem času jsem se s váhou naučila pracovat. Začala jsem chápat, co který údaj znamená. A zejména v posledních dvou měsících pro mě byla právě toto největší motivace. Hmotnost už mi nijak rapidně neklesá. Od února do března jsem shodila asi 1,5 kg, což by mě mohlo i dost demotivovat, když jsem cvičila jako blázen… Ale viděla jsem právě změnu v dalších sledovaných hodnotách. Pokles tělesného tuku, pokles viscerálního tuku, navýšení svalové hmoty… A pak si to váha u mě úplně vyžehlila, když mi spočítala metabolický věk na 28 let. Teď už jsme kamarádky. :-)

Pokud se chystáte hubnout, doporučuji nějakou takovou váhu pořídit. Nakopne vás to. A nezapomeňte se také změřit a nejlépe i udělat fotky, ať pak máte srovnání. Člověk, když se vidí každý den, tak tu změnu tak nevnímá, ale pak když vidíte ten rozdíl na fotce, tak si řeknete, že ta dřina za to stála. :-)

Děkuji celému týmu Babyonline, který se na Hubnutí podílel. Můj skvělý výsledek je i Vaše zásluha a já si toho moc cením,“ napsala nám Naďa.

Výsledné hodnoty zdravého hubnutí Nadi

Tanita - výsledky

Srovnání fotografií postavy před a po zdravém zhubnutí, resp. přijetí zdravého životního stylu.

Foto postavy - srovnání od října

Foto postavy před a po

Podrobně si Zdravé hubnutí Nadi můžete přečíst přímo u projektu: http://www.babyonline.cz/maminka/hubnuti/nadule

Chcete zdravě zhubnout resp. ozdravit svůj životní styl? Jak zhubnout trvale bez jojo efektu?

A na závěr pár důležitých otázek pro ty, kteří chtějí jít v Nadiných šlépějích.

Naďo, s čím jsi do hubnutí šla. Myslela jsi, že to bude jednoduché nebo naopak dřina? Jaká byla oproti očekávání skutečnost?

Doufala jsem, že když do toho půjdu takhle veřejně, bude to dostatečná motivace vydržet a nevzdat to. Věděla jsem, že lehké to nebude. Ve skutečnosti to bylo snazší, než jsem čekala.

Co bylo pro tebe nejnáročnější?

Pochopit jídelníček. Možná se to zdá jako banalita, ale já v tom ze začátku opravdu plavala.

Na lístečku mám vyváženou stravu... kontroluji si dle toho typ a množství jídla – teda teď už to mám v oku, takže už jsem si jídlo vážit přestala. 

Nejvíc jsem měla problémy s tím, abych správně rozdělila příjem kalorií do částí dne. Držela jsem se typu jídla (např. bílkovina), ale opomněla jsem sledovat i kalorickou hodnotu (takže jsem vlastně pak jedla málo – např. jsem netušila, že je Tofu nízkokalorické apod.). 

Co říkáš na nejrůznější typy diet na 7-28 dní?

Nemám ráda diety. Myslím, že dočasná změna jídelníčku může pomoci maximálně dočasně. 

Myslíš, že lze dosáhnout takového výsledku bez pohybu?

Myslím si, že zhubnout díky vyvážené stravě lze. Ale pokud chcete vypadat k světu, je potřeba zapracovat i na zpevnění těla a to už bez cvičení nezvládnete. Navíc samozřejmě s cvičením jdou kila dolů rychleji. 

Chtěla jsi to někdy vzdát? Co tě od toho zachránilo?

Ne. Já jsem docela cílevědomá, když už se rozhodnu do něčeho pustit, tak do toho jdu s plným nasazením. To ale neznamená, že jsem v průběhu hubnutí nehřešila. Ale jeden nebo dva dny v tom celkovém plánu tolik neznamenají. 

Podporovali tě doma? Kdyby tě nepodporovali, myslíš, že by to také šlo?

Podporu jsem měla obrovskou. Od dětí i od manžela. Děti se mě často ptají, jestli to, co jím mám na lístečku. Na lednici jsem si totiž vystavila schéma vyvážené stravy a hlavně ze začátku kontrolovala, zda jím to, co mám. 

Kdyby mě nepodporovali, bylo by to složitější. Ono stačí vzít si finanční stránku věci – zdravěji se stravovat sice pro mě znamenalo jíst menší porce masa a přílohy, ale mnohem více zeleniny, než jsem v zimě konzumovala. A všichni víme, jak je na tom ovoce a zelenina v průběhu zimních měsíců cenově... 

Daří se ti váhu i vytvarované tělo držet i nadále?

Ano. Pořád se snažím pravidelně cvičit, i když to není tak často. S pěkným počasím trávíme mnohem víc času venku a na domácí cvičení pak tolik času nezbývá. Ale denně si alespoň 20 minut najdu. 

Jaká hlavní pravidla sis z hubnutí pro následující životní styl odnesla, aby ti figura takto vydržela?

Jíst menší porce a pravidelně. Nehladovět. Dbát na vyvážené složení stravy. 

Objevila jsi při hubnutí nějakou prospěšnou potravinu, jídlo, kterou jsi předtím příliš neužívala nebo to o ní nevěděla?

Červenou řepu. Já o ní věděla, ale znala jsem jen tu nakládanou. Vůbec jsem netušila, že se dá jíst i syrová a že je opravdu vynikající. Dělám si z ní úžasný salát.

Objevila jsi nějakou novou nebo zapomenutou pohybovou aktivitu?

Začala jsem cvičit s činkami. To jsem nikdy předtím nedělala. Cvičím hodně podle videí Jillian Michaels. 

V čem vidíš, v jaké změně jádro úspěchu?

Původ celého úspěchu je v hlavě. Člověk se musí opravdu stoprocentně rozhodnout, že chce zhubnout, že chce ozdravit svůj životní styl, že do toho chce investovat čas i energii. A pak to jde samo. Protože už to není otrava, je to cesta k cíli. :)

Podle Nadina deníčku a komentářů nutriční terapeutky Mgr. Jany Eliášové zpracovala Jana Martincová.

Výpočet BMI - znáte ten svůj? Vypočtěte si jej s naší BMI kalkulačkou!

Kategorie BMI jsou zjednodušeným modelem, které nám pomáhají se zorientovat v naší tělesné hmotnosti.
Body Mass Index (BMI) udává méně přesné údaje zejména u dětí, starších lidí a aktivních sportovců. Přesnější posouzení tělesné váhy než kalkulačka BMI může provést odborník, který zahrne i další parametry: např. pohlaví, věk, objem svalů, typ postavy a celkový životní styl.

kg
cm
  • .

    Nadi smekám, máš můj obdiv že jsi to dotáhla až do konce a vytrváváš i nadále

    Adely  |  29. 08. 2015, 19:35  |  Reagovat  |  URL příspěvku
  • hubnutí

    Paní Nada zhubla perfektně. Dobře nastolený režim a výsledek je vidět.

    DRAHOS  |  16. 08. 2015, 12:55  |  Reagovat  |  URL příspěvku

Zatím nejsou vloženy žádné příspěvky

Zatím nejsou vloženy žádné příspěvky

Zatím nejsou vloženy žádné příspěvky

Související články

Nebaví vás běhat, bojíte se hromadného cvičení nebo cvičení v posilovně, a na jiné sporty nemáte talent? Nevadí, protože hubnout  pomocí různých cviků můžete i doma. Představíme vám cviky na vyklenuté břicho, záda a pánev, který zvládne doma každý.

Hodnota denní energetické potřeby jedince souvisí s tělesnou výškou, tělesnou hmotností, věkem, pohlavím a typem tělesných aktivit. Tedy je nutné zhodnotit vlastní fyzickou aktivitu a cíl. Cílem může být stabilizace nebo redukce (příp. navýšení) tělesné hmotnosti a podle toho je potřeba k tvorbě vhodného jídelníčku přistupovat. 

Nahoru
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace